همه چیز در مورد شیرآلات و نکات مهم در هنگام خرید

شیرآلات ساختمانی
این مقاله در تاریخ ۱۴۰۲/۰۲/۱۸ بروزرسانی شده است.

خرید شیرآلات ساختمانی از جمله موضوعاتی است که هنگام خرید لوازم آشپرخانه و یا تجهیزات بهداشتی ساختمانی به آن برمیخوریم. برای خرید شیرآلات باید به دوام، گارانتی، زیبایی، کیفیت ساخت، مواد اولیه ی به کار رفته در آن و قیمت این محصول توجه گردد. چگونه می توان شیرآلات با کیفیت و استاندارد را تشخیص داد؟ توجه به چه نکاتی برای خرید این محصولات الزامی است؟ در این مقاله مهمترین نکاتی را که برای خرید شیرآلات استاندارد و مناسب به شما کمک می کند توضیح داده ایم.

خرید شیرآلات ساختمانی باکیفیت

یکی از مهمترین ملزومات هر خانه ای شیرآلات آن می باشد. این نوع از تجهیزات ساختمانی برای قطع و وصل کردن جریان آب و تنظیم دمای آب ساخته شده است و معمولا جنس آن از فلز می باشد. این محصول هم جنبه ی کاربردی دارد هم جنبه ی زیبایی برای دکوراسیون. بهتر است که در انتخاب آن دقت به خرج دهید تا بتوانید محصولی با کیفیت و قیمت مناسب تهیه کنید. در زمان خرید شیرآلات ساختمانی مواردی مثل ظاهر محصول و گارانتی قابل بررسی می باشد. ولی مواردی مثل کیفیت نیاز به ارزیابی بیشتری دارد. موارد دیگری که نیاز است به آن توجه شود، قیمت شیرآلات، جنس، نوع آبکاری، قابلیت نصب آسان آن و کاربرد شیرآلات می باشد.

جنس شیرآلات

توجه به ساختار بدنه شیر در هنگام خرید شیرآلات ساختمانی یکی از نکات قابل بررسی است. مواد اولیه شیرآلات معمولا از آلیاژ شمش برنج می باشد. این ماده از حدود ۶۰ درصد مس و مابقی روی و ناخالصی های مجاز تشکیل شده است. شیرهایی که جنس آنها از برنج است هر چقدر سنگین تر باشد یعنی بدنه ی قوی تری دارد.
بجز مواد اولیه، قطعاتی که در ساخت شیرآلات استفاده می شود بر کیفیت این محصول تاثیر گذار است. قطعاتی مانند کارتریج، سوپاپ، واشر، پیچ و مهره و اهرم شیر. کارتریج در دو دسته ی سرامیکی و پلاستیکی که کیفیت های متفاوتی دارند موجود است.
از موارد دیگری که در بادوام بودن شیرآلات تاثیرگذار است ماشینکاری مناسب می باشد. برای مثال در شیرهای اهرمی جای نشیمن کارتریج حتما تخت است؛ اما گاهی اوقات ممکن است به شکل مخروطی نامحسوس دیده شود که به دلیل کند شدن ابزار تراشکاری می باشد. بدین صورت در عمر آب بندی کارتریج موثر است.

شیرآلات ساختمانی

مصرف به اندازه آب بدون کاهش فشار آب

از آنجایی که چندین ساله که در کشورمان با بحران کمبود آب مواجه هستیم، استفاده از شیرآلات باکیفیتی که قابلیت مصرف کمتر آب را دارند در صرفه جویی آب بسیار تاثیرگذار هستند.
پرلاتور به قطعه ی سر شیرآلات گفته می شود که عامل مصرف بهینه ی آب می باشد که قابلیت کاهش مصرف آب تا ۹۰ درصد را دارد. این قطعه کاهش مصرف را با پاشش آب به سطح بیشتر و تنظیم فشار آب انجام می دهد.
مورد دیگری که در کاهش مصرف آب تاثیر گذاراست استفاده از کارتریج مناسب می باشد. مثلا کارتریج ۲۵، دبی کمتری در مقابل کارتریج های عادی دارد؛ در نتیجه موجب صرفه جویی بیشتری می شود.

دوام

برای افزایش دوام شیر پیشنهاد می شود از شیرآلاتی با کارتریج سرامیکی استفاده کنید که مشکل آب بندی را برای مدت طولانی کاملا حل کرده است. شیرآلات اهرمی استاندارد جدید عموما از کارتریج سرامیکی ساخته شده اند. این نوع، دوام بیشتری نسبت به بقیه شیرآلات دارد. بدین صورت خیالتان از چکه نکردن شیر راحت می شود.
از انواع شیرآلات که هنگام خرید شیرآلات بهداشتی مدنظر هست می توان به شیر ظرفشویی، روشویی، شیر حمام و توالت اشاره کرد.

قیمت شیرآلات

امروزه مدل های مختلفی با قیمت های متفاوت از شیرآلات وجود دارد. برای انتخاب مدل مناسب شما نیاز است که فروشگاه های اینترنتی و همچنین بازار را بررسی کنید تا قیمت ها را از شیرآلات ارزان گرفته تا مدل های لوکس آن ببینید. اگر مدل های ارزان را انتخاب کنید طبیعتا به دلیل نداشتن ضمانتنامه، کیفیت کمتر و دردسرهای تعمیر بیشتری را تجربه خواهید کرد. اما اگر به اعتبار شیر در بازار دقت کنید هم خیالتان از کیفیت راحت تر است هم از گارانتی و خدمات پس از فروش آن برند مطمئن می شوید.

نحوه ی خرید

می توانید شیرآلات را به دو روش آنلاین و حضوری خرید کنید. در مجموع در هنگام خرید با هر روشی، توجه به یکسری نکات الزامی است. از جمله نکاتی بجز موارد گفته شده در این مقاله می توان به نوع بسته بندی و وزن محصول اشاره کرد. همچنین بجز قیمت، میزان تخفیفی که فروشنده برای شما قائل می شود را بررسی کنید. توجه به این نکته هم حائز اهمیت است که آیا مجوز های اینماد و ساماندهی و گواهینامه های ایزو شیرآلات را دارا می باشد یا خیر.

بررسی زیبایی و کیفیت شیرآلات

اگر به فکر زیبایی دکوراسیون خانه ی خود هستید، یکی از مواردی که باید به آن توجه کنید بررسی شیرآلات لوکس و خاص می باشد. اگر بخواهید از کیفیت آبکاری و مناسب بودن ضخامت شیرآلات مطمئن شوید نیاز است تحقیق کنید که تست هایی مثل سالت اسپری و کراس کات روی شیرآلات انجام شده باشد. یکی از موارد قابل توجه دیگر در ظاهر شیر این است که در نور کافی به سطح شیر دقت کنید که موج دیده نشود و با دقت کافی ساخته شده باشد.

شیرآلات ساختمانی

آبکاری

پوشش رنگی یا آبکاری شیرآلات اگر هماهنگ با بقیه اجزای دکوراسیون انتخاب شود زیبایی خاصی به ظاهر خانه می دهد. از انواع آبکاری شیرآلات می توان کروم، نیکل، برنز و غیره را نام برد. که بعضی هایشان مقاوم تر از بقیه هستند. از معمول ترین و باکیفیت ترین این موارد می توان به کروم اشاره کرد که مقاومت مناسبی هم دارد. نیکل هم که به آن استیل ضدزنگ یا صدفی نیز گفته می شود، مقاومت خوبی دارد ولی براقیت کمتری دارد و گاهی لک آب یا اثر انگشت روی آن می ماند.

نگهداری از شیرآلات

از آنجایی که شیرآلات جزء تجهیزاتی از ساختمان است که بسیار پراستفاده است رعایت یکسری نکات برای نگهداری بهتر و افزایش دوام آنها بسیار مهم است. برای شستشو و تمیز کردن این تجهیزات بهتر است که از مواد اسیدی و وایتکس استفاده نکنید چون باعث می شود پوشش بدنه ی شیر دچار خوردگی شود. همچنین اگر با وسایل تیز مثل سیم ظرفشویی و سمباده شیر را نظافت کنید موجب ایجاد خط و خش در نمای شیر می شود. در کل بهتر است برای نظافت شیرآلات از موادی مثل شیشه شور، نوشابه، سرکه و نمک با پارچه کتان یا معمولی استفاده کنید.در نهایت اگر هنگام خرید، همه ی نکاتی که در این مقاله به آن پرداخته شد را در نظر بگیرید شیر خریداری شده برایتان حداقل ۵ سال عمر مفید خواهد داشت.

پست قبلی

مزایا و معایب بتن اسفنجی

پست بعدی

سقف متحرک چیست و انواع آن کدام است؟

در مورد بانک اطلاعات ساختمان سوالی دارید؟
کارشناسان ما آماده پاسخگویی به شما هستند…


بانک اطلاعات ساختمان آجر رو آجر، بازار هدف کسب و کار ساختمانی

بانک اطلاعات ساختمان آجر رو آجر از سال  1385 فعالیت خود را در زمینه شناسایی بازار ساخت و ساز آغاز نموده است. آجر رو آجر همواره در تلاش است پروژه های ساختمانی را از آغاز فرآیند ساخت و ساز شناسایی نموده و بازار هدف کسب و کار های ساختمانی را فراهم نماید.

مجوز ساماندهی
مجوز نماد اعتماد الکترونیک