جداسازی کاغذ دیواری و مراحل اجرای آن

جداسازی کاغد دیواری
این مقاله در تاریخ ۱۴۰۱/۰۹/۳۰ بروزرسانی شده است.

جدا سازی کاغذ دیواری :

جداسازی کاغذ دیواری از دیوار به روش های مختلفی انجام این کار وجود دارند و بر حسب جنس کاغذ دیواری و شرایط دیوار قابل انتخاب میباشد.  نوعی از کاغذ دیواری ها بدون احتیاج به آب یا هر ماده دیگری به راحتی از دیوار جدا می شوند در حالی که برای جدا کردن برخی دیگر باید از حلال های شیمیایی الزامی میباشد. ضمن این که آسیب دیدن یا ندیدن دیوار بستگی به این دارد که کاغذ دیواری چگونه نصب شده باشد.

برای کندن کاغذ دیواری بدن آسیب رسیدن به رنگ دیوار از مواد زیر نیز می تواند تاثیر خوبی در جداسازی و کندن کاغذ دیواری از روی دیوار داشته باشد که این مواد عبارتند از:

۱-استفاده از پودر ماشین لباسشویی

۲-الکل صنعتی

۳-حلال چسب

۴-انواع محلول پاک کننده

۵-سرکه اسپری های مخصوص

ابزار آلات مورد نیاز جداسازی کاغذ های دیواری از دیوار :

یکی دیگر از راه های شل کردن چسب کاغذ دیواریاستفده از بخار شو استکار خود را از درز کاغذ شروع کنید. برای آسان کنده شدن یک کاردک پهن زیر لبه کاغذ های دیواری قرار دهید.

در آخر پس از کنده شدن کامل کاغذ های دیواری از روی دیوار ممکن است تکه هایی از چسب روی دیوار باقی مانده باشد. با ریختن آب جوش روی مابقی چسب ها و سپس استفاده از کاردک می توان دیوار را پاک کرد.

وقتی تمام کاغذ دیواری ها کنده شد، اجازه دهید که دیوار کاملاً خشک شود و آن را با محلول آب و TSP شستشو دهید. این کار باعث کنده‌ شدن چسب و صاف شدن سطح دیوار می‌شود تا برای کاغذ دیواری جدید آماده شود.

مراحل جداسازی کاغذ دیواری به شرح ذیل انجام می پذیرد:

۱-مراحل جداسازی کاغذ دیواری از دیوار

۲-اجسامی که روی دیوار بردارید مثل اشیای تزئینی، تابلو دیواری و… را از دیوار جدا نماییم..

۳-مبلمان را از اتاق خارج کنید یا کنار بگذارید و اگر نمی توانید ان ها را خارج کنید، همه آن‌ها را در وسط اتاق جمع کنید و روی آن‌ها نایلون یا پارچه بزرگ بکشید

۴-با حوله یا پارچه قدیمی قرنیزها را بپوشانید و با اسپری قطرات آب، آن را نمناک کنید. این مرحله از کثیف شدن کف اتاق شما جلوگیری می کند.

نکات جدا سازی کاغذ دیواری از دیوار :

ابتدا باید قسمتی کوچک از گوشه ی دیوار را امتحان کنید و از پایین کار جایی که درز باز کزده یا جایی که در دید نیست شروع کنید، تقریبا حدود ۵۰ در ۵۰ سانتیمتر. با قراردادن مواد برروی لبه های کاغذ دیواری آن را به این صورت جدا کنید، جدا کردن کاغذ دیواریرا از راست به چپ و از بالا به پایین انجام بدهید.

اگرکاغذ دیواری به راحتی پایین نیامد و دچار مشکل شدید در جدا کردن، محلول را روی آن به صورت کامل اسپری کنید و مقداری صبر کنید تا محلول جذب کاغذ شود. ممکن است که احتیاج باشد شما این کار را چند بار تکرار کنید.

بدون استفاده از مواد شیمیایی کاغذ دیواری را جدا کنید

اکثر کاغذ دیواری های با تکنولوژی های جدید بدون نیاز به آب یا مواد شیمیایی به آسانی جدا می شود. گوشه ای و یا درز در نزدیکی پایین دیوار را پیدا کنید، با تهیه یک کارتک از پایین شروه به کندن کنید، اگر در جدا کردن دچار مشکل نشدید و به راحتی جدا می شود به این معناست که راه راحتی در ادامه خواهید داشت و به راحتی می توانید آن را جدا کنید. برای جدا کردن کاغذ های دیواری، به آسانی، گوشه پایین را گرفته و بکشید تا دو سمت آن از یکدیگر جدا شود.

سپس لبه پایین آن را با دو دست خود بگیرید و بکشید تا دیوار به انتها برسد تمام شود. اگر این مراحل را انجام دادید و کاغذ به راحتی کنده نمی شد از چاقوی را بیابید و برش هایی به صورت عمودی بزنید تا راحت تر بخش ها را از هم جدا کنید بعد از آن با دستانتان از دیوار جدا کنید.

پست قبلی

آنتن مرکزی

پست بعدی

ساندویچ پنل

در مورد بانک اطلاعات ساختمان سوالی دارید؟
کارشناسان ما آماده پاسخگویی به شما هستند…


بانک اطلاعات ساختمان آجر رو آجر، بازار هدف کسب و کار ساختمانی

بانک اطلاعات ساختمان آجر رو آجر از سال  1385 فعالیت خود را در زمینه شناسایی بازار ساخت و ساز آغاز نموده است. آجر رو آجر همواره در تلاش است پروژه های ساختمانی را از آغاز فرآیند ساخت و ساز شناسایی نموده و بازار هدف کسب و کار های ساختمانی را فراهم نماید.

مجوز ساماندهی
مجوز نماد اعتماد الکترونیک

دسترسی سریع

تماس با آجر رو آجر

فروش و پشتیانی همه روزه از ساعت 9 الی 17:30
پنج شنبه ها 9 الی 13:30