بلوک شیشه ای

بلوک شیشه ای

بلوک شیشه ای از دو جداره شیشه ی پلمپ شده که فضای داخلی آنها خلا می باشد تشکیل شده است. جداره داخلی تشکیل شده از این بلوک ها عایق رطوبت و صدا و حرارت به شمار می آید. این بلوک ها در اشکال متنوع و گسترده ای تولید می شوند. از بلوک های مشبک برای کنترل مقدار نور ورودی به فضاها استفاده می شود.

برای ایجاد فضایی با رنگ دلخواه نیز می توان بر اساس سلیقه از بلوک شیشه ای رنگی استفاده کرد. نوع دیگری از این بلوک ها که برای جلوگیری از عبور نور طراحی شده اند نیز بر اساس نیاز مشتری در رنگ های متنوع عرضه می شوند. فضای عمومی ساختمان نیاز به نور زیادی دارد و شیشه به خاطر عدم استقامت در برابر عوامل محیطی و قابلیت انتقال صوت و حرارت برای اینگونه فضاها مناسب نیست.

مشخصات

برای تمیز کردن این دیوارها می توان به راحتی از یک پارچه خیس کمک گرفت. در حالی که دیوار با بلوک های سنتی نیاز است که هر چندسال یکبار رنگ شود.
این نوع بلوک ها در مقایسه با بلوک سیمانی تا ۷ برابر و در مقابل آجر ساختمانی تا ۴ برابر مستحکم تر هستند.
از نظر مقاومت فشاری، این محصول همانند آجرهای فشاری می باشد اما به دلیل شیشه ای بودن آن، ضربه های شدید به آن آسیب می زند.
ساخت این بلوک ها بدین شکل است که داخل آن را با گاز آرگون پر می کنند و یک لایه شیشه که حرارت را بسیار کم انتقال می دهد بین آن قرار می دهند. این فرایند باعث عایق شدن بلوک و همچنین دوام بالاتر در برابر حریق می شود.

مزایای استفاده از بلوک شیشه ای

۱-امکان استفاده از نور طبیعی در کل فضاها.
۲-کاهش اتلاف فضا به دلیل ضخامت کم بلوک های شیشه ای.
۳-سبک شدن ساختمان.
۴-امکان تنوع و تغییر و ایجاد طرح های مختلف در دکوراسیون داخلی.
۵-عایق صوتی و عایق حرارتی.
۶-اجرای آسان و راحت و با سرعت اجرای بالا نسبت به دیوار کشی و بنایی.
۷-نظافت آسان بلوک ها و طول عمر و دوام بالا.
۸-از نظر اقتصادی نسبت به دیوار آجری مقرون به صرفه می باشد.

انواع بلوک شیشه ای

بلوک‌ شیشه ای در انواع رنگ‌ها و طرح‌های مختلف و با ابعاد متفاوت ارائه می‌شود که به صورت کلی می‌توان آن‌ها را به دسته‌های زیر طبقه‌بندی کرد.

۱-بلوک‌ طرح‌دار

در بلوک طرح دار نور به خوبی عبور می کند ولی دید آنها کمتر است. این نوع از بلوک ها مناسب تزئین هستند.

۲-بلوک‌های شفاف

این مدل در مقایسه با انواع دیگر دید بهتری دارد. این مدل به شکل ساده تولید می شود.

۳-بلوک‌ های رنگی

این نوع از بلوک ها بسیار مناسب تزئین می باشند و در معماری های روز جهان برای طراحی دکوراسیون داخلی به کار برده می شوند. آن ها را به کمک چسب یا ملات با اسپینر یا جداکننده به هم وصل می کنند.

۴-بلوک‌های توپر

داخل این بلوک را با متریال مخصوص پر می کنند به همین خاطر مستحکم تر می شود. به دلیل همین ویژگی به اضافه ی زیبایی آن، در کف ساختمان بسیار کاربرد دارد.

کاربرد

بلوک شیشه ای کاربردهای متفاوتی دارد که می توان به موارد زیر اشاره کرد:
۱- برای جداسازی و تفکیک فضای داخلی.
۲-برای زیباسازی داخل ساختمان.
۳- در نمای ساختمان.
۴- استفاده در سرویس بهداشتی.از این نوع بلوک ها به مقادیر قابل توجه در ساختمان های مسکونی، فضاهای اداری، انبارها، رستورانهای سنتی، بناهای هنری، فرهنگی و مذهبی (مساجد) استفاده می گردد.

این بلوک ها علاوه بر تحمل فشار زیاد قابلیت عبور نور را نیز دارند به همین علت در ساخت دیوارهای داخلی، نماهای خارجی، پارتیشن بندی، دکوراسیون داخلی، سقف و… کاربرد زیادی دارند.

استاندارد این بلوک ها ۱۹ در ۱۹ می باشد که هنگام جا زدن با گیره یا ایجاد فاصله بین دو بلوک ۲۰*۲۰ می شود و در هر متر مربع ۲۵ عدد جا می گیرد و بین آنها با چسب یا سیمان سفید یا گچ پر می شود .

بلوک شیشه ای در سقف نیز کاربرد دارد. این محصول به دلیل دوجداره بودن و محکم بودن و در عین حال بخاطر بازتاب نور طبیعی به داخل فضا کاربرد فراوان دارد .این نوع بلوک ها در سقف های پاسیو، استخرها و فضاهایی که در طبقات به خاطر نداشتن نور با مشکل مواجه هستند قابل اجرا می باشند.

پست قبلی

چوب پلاست

پست بعدی

سنگ دهبید

در مورد بانک اطلاعات ساختمان سوالی دارید؟
کارشناسان ما آماده پاسخگویی به شما هستند…


بانک اطلاعات ساختمان آجر رو آجر، بازار هدف کسب و کار ساختمانی

بانک اطلاعات ساختمان آجر رو آجر از سال  1385 فعالیت خود را در زمینه شناسایی بازار ساخت و ساز آغاز نموده است. آجر رو آجر همواره در تلاش است پروژه های ساختمانی را از آغاز فرآیند ساخت و ساز شناسایی نموده و بازار هدف کسب و کار های ساختمانی را فراهم نماید.

مجوز ساماندهی
مجوز نماد اعتماد الکترونیک

دسترسی سریع

تماس با آجر رو آجر

فروش و پشتیانی همه روزه از ساعت 9 الی 17:30
پنج شنبه ها 9 الی 13:30