اهمیت سئو و راهکارهای آن

اهمیت سئو و راهکارهای آن
این مقاله در تاریخ ۱۴۰۱/۰۹/۲۸ بروزرسانی شده است.

اهمیت سئو و راهکارهای آن امروزه برای همه ی کسانی که دغدغه ی پیشرفت کسب و کارشان و شناساندن بیشتر برندشان را دارند پوشیده نیست. از راه های مختلفی می توانید از طریق آنلاین کسب و کار خود را گسترش دهید؛ یکی از این روش ها بالا بردن بازدید از وبسایت‌تان می باشد. درواقع دیجیتال مارکتینگ به دسته های مختلفی تقسیم می شود؛ یکی از آنها سئو می باشد.

سئو چیست؟

سئو مخفف Search Engine Optimization به معنی بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو می باشد. یعنی زمانی که کاربر کلمات کلیدی را در گوگل و دیگر موتورهای جستجو سرچ کند، سایت شما در رتبه ی بهتری قرار گرفته باشد.
جملاتی شبیه به ‘سرمایه گذاری روی سئو’ ، ‘باید در صفحه ی اول گوگل باشید تا دیده شوید’ ، ‘باید به سئو سایت‌تان اهمیت دهید’ ، در واقع به تکنیک هایی اشاره می کند که به سئو کمک می کند.

اهمیت سئو

یکسری آمار در مورد موتورهای جستجو وجود دارد که بعضی از آنها به شرح زیر است:
آمار استفاده از موتورهای جستجو در کل دنیا روزانه بین ۶ تا ۷ میلیارد بار می باشد.
۷۰ تا ۸۰ درصد از کاربران، توجهی به لینک هایی که توسط موتورهای جستجو تبلیغ می شود نمی کنند.
در طی سال های اخیر با گسترش استفاده از تلفن هوشمند، میزان سرچ در آن در مقایسه با دسکتاب افزایش پیدا کرده است. امروزه، سهم دسکتاب در بین تجهیزات متصل به اینترنت در دنیا به کمتر از ۵۰ درصد رسیده است.
هزینه ی مشتری یابی از طریق افرادی که روی لینک سایت شما در موتور جستجو کلیک می کنند نسبت به افرادی که شما برای بازاریابی به سمت‌شان می روید کمتر می باشد.

به طور کلی در مورد آمارهایی که در هر زمینه ای وجود دارد با توجه به روش آمارگیری و میزان جامعه آماری، نتایج ممکن است تفاوت داشته باشد. اما توجه به نتیجه ی حدودی بدست آمده می تواند به انتخاب روند کار کمک کند.
نکته‌ی حائز اهمیت این است که اصول و راهکارهای سئو جایگزین تکنیک های فروش و بازاریابی و تبلیغات نیست. اما اگر به شکلی اصولی و درست انجام شود بواسطه دیده شدن بیشتر، می تواند در دراز مدت به فروش بیشتر کمک کند.

اصول سئو

نکات بسیاری برای به اصطلاح بهبود سئو وجود دارد که چند نمونه از آنها به شرح زیر است:
تولید محتوای غیر کپی برداری شده
سر زدن به محتواهایی که قبلا تولید شده و ویرایش و بروزرسانی آنها
تشویق بازدیدکنندگان بواسطه ی محتوای خوب به ماندن مدت زمان بیشتر در سایت‎‌تان
توجه به نکات مربوط به سئو، کاری مستمر و همیشگی است که روزانه بخشی از زمان و هزینه و منابع شما را می طلبد. در واقع سئو یک پروژه نیست که در مدت زمان محدودی انجام شود و به پایان برسد. در صورتی که به این شکل نگاه کنیم، سرمایه گذاری کردن روی سئو می تواند به کسب و کار ما کمک کند.

سئو کلاه سفید و سئو کلاه سیاه

راهکارهای سئو و بهینه سازی وبسایت برای موتورهای جستجو به دو دسته طبقه بندی می شوند. این دسته ها شامل تکنیک های کلاه سیاه (Black Hat) و تکنیک های کلاه سفید (White Hat) می شود.
سئو کلاه سفید در واقع محتوای ارزشمند را به شکل درست و مثبت به موتورهای جستجو از جمله گوگل معرفی می کند. در مقابل سئو کلاه سیاه بواسطه ی استفاده از نقطه ضعف ها و محدودیت های الگوریتم‌های سئو، سایت را رتبه ی بالاتری می بخشد. البته درصورتی که الگوریتم ها هوشمندتر شوند، سئو کلاه سیاه کم کم دچار محدودیت خواهد شد.

سئو کلاه سفید و سئو کلاه سیاه

راهکارها

۱.سایت های موبایل فرندلی

همانطور که پیش تر در آمارها به آن اشاره شد، در سالهای اخیر میزان سرچ از تلفن های همراه در مقایسه با دسکتاب بیشتر شده است. در نتیجه گوگل برای رضایت بیشتر کاربران خود، سایت های موبایل فرندلی را بیشتر به کاربران موبایلی نشان می دهد. پس این گونه سایت ها محبوب تر هستند. امروزه معنی موبایل فرندلی بودن در اصول سئو فقط این نیست که سایت شما ریسپانسیو باشد، بلکه کلیت آن باید به گونه ای باشد که بازدید از آن در گوشی مناسب و پرسرعت باشد. به شکلی که ظاهری شلوغ نداشته باشد و دارای محیطی ساده باشد. راه هایی وجود دارد که بتوانید توسط گوگل تست کنید که سایت‌تان موبایل فرندلی و کاربردی هست یا خیر و همچنین بتوانید سرعت استفاده از سایت توسط تلفن همراه را بالا ببرید.

۲.به تولید محتوا بیشتر بپردازید

تولید محتواهای جدید و بروزرسانی مستمر محتواهای قدیمی یکی از راهکارهای مهم سئو کردن سایت می باشد. در ادامه نکاتی که برای تولید محتوا اهمیت دارد بررسی می شود. بهتر است محتواهایی که تولید می کنید اختصاصی و بدون کپی برداری باشد. همچنین توصیه می شود برای ارائه ی مطالب زمان مشخص کنید. نکته ی دیگر این است که تعداد صفحات کمتر با کیفیت بالاتر بهتر از صفحات زیاد است. سعی کنید به خوانایی متن ها و مقالات خود بپردازید و نکات محتوانویسی را رعایت کنید. در محتواها دقت کنید بواسطه ی ایجاد بخش های چندرسانه ای، سوالات و نیازهای کاربران پاسخ داده شود.

۳.تعامل با سایت های معتبر

یکی از راه های کاربردی سئو کردن سایت ایجاد تعامل با سایت های معتبر ایران و دنیا می باشد. بدین گونه محتواها و در مجموع سایت شما معتبرتر خواهد شد. مطرح ترین سایت های دنیا از این شیوه استفاده کرده اند که موجب می شود مقالات شما مطمئن تر شود. برای این امر به سایت هایی که معتبر هستند لینک بدهید، در مقابل اگر به سایت های ضعیف لینک بدهید به ضررتان خواهد بود و از اعتبارتان کاسته می شود

۴.انتخاب کلمات کلیدی تخصصی

برای انتخاب کلمات کلیدی سعی کنید که کلمات تخصصی تر را جایگزین کلیدواژه های کلی کنید. برای مثال اگر شما تولید کننده یا فروشنده ی سنگ هستید، بجای نوشتن کلمه کلیدی ‘سنگ‘ ، کلمه ی ‘سنگ نما’ یا ‘سنگ نما گرانیتی‘ را به کار ببرید. این راهکار سه مزیت برای شما دارد از جمله اینکه با هزینه ی کمتر نتیجه گیری زودهنگام تری دارد و همچنین رتبه ی یک را بجای صفحه ی اول بدست می آورید.

۵.تولید محتوای ویدیویی کنید

در قرن جدید ساخت ویدیو در تولید محتوا به طور کلی برای فعالیت در فضای آنلاین بازخورد بسیار بهتری را در پی دارد. ویدیو باعث می شود صفحه های سایت‌تان قوی تر شود و بازدید کننده زمان بیشتری را در وبسایت شما بگذراند.



در قرن جدید ساخت ویدیو در تولید محتوا به طور کلی برای فعالیت در فضای آنلاین بازخورد بسیار بهتری را در پی دارد. ویدیو باعث می شود صفحه های سایت‌تان قوی تر شود و بازدید کننده زمان بیشتری را در وبسایت شما بگذراند.

پست قبلی

خاک کوبیده در ساخت و ساز

پست بعدی

راهکارهای عملی افزایش فروش را بدانید

در مورد بانک اطلاعات ساختمان سوالی دارید؟
کارشناسان ما آماده پاسخگویی به شما هستند…


بانک اطلاعات ساختمان آجر رو آجر، بازار هدف کسب و کار ساختمانی

بانک اطلاعات ساختمان آجر رو آجر از سال  1385 فعالیت خود را در زمینه شناسایی بازار ساخت و ساز آغاز نموده است. آجر رو آجر همواره در تلاش است پروژه های ساختمانی را از آغاز فرآیند ساخت و ساز شناسایی نموده و بازار هدف کسب و کار های ساختمانی را فراهم نماید.

مجوز ساماندهی
مجوز نماد اعتماد الکترونیک