کفپوش مناسب بالکن

کفپوش بالکن
این مقاله در تاریخ ۱۴۰۲/۰۳/۳۱ بروزرسانی شده است.

کفپوش مناسب بالکن :

کفپوش بالکن مورد استفاده افراد با ذوق خانه خواهد بود اگر که برای ساخت و تزیینات آن زمان گذاشته شود و طرحی زیبا پیاده کنیم. در غیر این صورت بالکن خانه به انباری دوم بدل خواهد شد که محل قرار گرفتن ظروف اضافی آشپزخانه است. اگر در طراحی دکوراسیون بالکن سلیقه به خرج دهیم این فضا جای مناسبی برای استفاده از هوای زیبای عصر های پاییزی و بهاری است.

خیلی از افرادی که در خانه های کوچک شان خبری از بالکن نیست قدر این فضای دنج را بیش تر می دانند. پس اگر بالکن دارید حتما برنامه ای بچینید و با پیاده کردن یک طراحی درست و حسابی، فضایی راحت و زیبا بسازید. در طراحی دکوراسیون بالکن ها یکی از قسمت هایی که بسیار مهم است کف آن جاست. بالکن ها در معرض هوای آزاد قرار دارند و بایستی دارای کفپوشی باشند که در فصل های سرد و گرم سال مقاومت بالایی داشته باشد.

کفپوش سنگی:

سنگ های طبیعی یکی از بهترین انتخاب ها برای کفپوش بالکن به شمار می روند. البته اگر خانه ای ویلایی و مستقل داشته باشید می توانید از سنگ های طبیعی استفاده کنید، زیرا این نوع سنگ ها برای استفاده در خانه های آپارتمانی مناسب نیستند. به همین دلیل برای بالکن خانه های آپارتمانی می توانید از هر نوع کفپوش سنگی دیگر استفاده کرده و فضایی مناسب برای خود ایجاد کنید. امروزه کفپوش های سنگی بسیار پرکاربرد بوده و دارای چنان طرح و رنگ های متنوعی هستند که با هر سبک سلیقه هماهنگ می شوند.

کفپوش چوبی:

این یک حقیقت است که چوب در هر کجا که مورد استفاده قرار بگیرد، فضایی زیبا و فوق العاده ایجاد می کند. با این وجود بسیاری از اطلاعات و باور هایی که ما در مورد چوب داریم، اشتباه است! یکی از بزرگ ترین این اشتباهات این است که چوب ماده ای مقاوم در برابر آب به شمار نمی رود. در حالی که اگر چوب به شکل مناسب انتخاب شده و لایه محافظ درستی بر روی آن به کار برده شود، به یکی از مقاوم ترین مواد در مقابل آب تبدیل می شود.

فقط کافی است اسکله های چوبی و پایه های چوبی آن ها را که سال ها در داخل آب دریا باقی مانده و استحکام خود را از دست نمی دهند را تصور کنید، آن گاه متوجه مقاومت بالای چوب در برابر آب خواهید شد. به طور کلی می توان گفت که در مورد مقاومت چوب هیچ شکی نداشته باشید. اگر بودجه کافی در اختیار دارید، بهترین و زیبا ترین کفپوش مناسب برای بالکن شما، چوب خواهد بود.

استفاده از کاشی برای پوشاندن کف:

کاشی ها دارای طرح های خاص و متنوعی هستند. برای کسانی که به زیبایی و ایجاد طرح های خاص اهمیت می دهند کاشی ها گزینه خوبی خواهند بود. علاوه بر این کاشی ها هم در برابر شرایط مختلف محیطی و آب و هوایی مقاومت بالایی دارند. با کمک طرح های کاشی ها می توان در نشان دادن ابعاد فضا نغییراتی ایجاد کرد. مثلا اگر بالکن کوچکی دارید می توانید با استفاده از کاشی  های مناسب فضا را بزرگ تر نشان دهید

۱- کفپوش چوب ماسیو (تمام چوب):

به صورت كلي چوب‌ها به دو دسته سوزني‌برگ و پهن‌برگ تقسيم مي‌گردند. معمولاً چوب‌هاي سوزني‌برگ بعلت سبكي چوب و دانسیته کم آنها، براي محيط‌هاي كم رفت و آمد مثل اتاق‌خواب‌ها استفاده مي‌شوند .پهن‌برگان بعلت دارا بودن مقاومت، استحكام و دانسیته بيشتر در تمام محيط‌هاي پر رفت و آمد مانند مغازه‌ها و رستوران‌ها استفاده مي‌شوند. تایل های تولیدی از چوبهای سوزنی برگ از گونه های کاج روسی

۲- کفپوش ترمووود (چوب حرارت دیده شده):

ترمووود (Thermo wood) جدیدترین روش مقاوم سازی چوب برای استفاده در فضای باز است. از ویژگی ترمووود می توان به خالص و طبیعی بودن ، ثبات ابعاد ، سبکی و ماندگاری بالا در انواع شرایط آب و هوایی اشاره کرد. استانداردهای بالای ترمووود امتیاز بکارگیری آن را در فضای باز ، محیط های مرطوب مانند کنار استخر ، نمای چوبی ساختمان و مبلمان فضای باز می دهد.

۳- کفپوش چوب پلاست (چوب پلاستیک- wpc ):

چوب پلاست به صفحاتی گفته می شود که از پلاستیک و ذرات چوب کوچک یا الیاف ساخته شده است. کامپوزیت چوب پلاستیک در مقایسه با تاریخچه بلند چوب طبیعی، محصولات نسبتاً جدیدی بحساب می آیند. کامپوزیت چوب پلاستیک هزینه نگهداری کمتری در مقایسه با چوب طبیعی دارد در کل می توان به خصوصياتی از قبيل سازگاری با محیط زیست،وزن مخصوص بالا، ثبات ابعادی عالی ،مقاومت در برابر سايش ، مقامت در برابر ضربه ،خاصيت آكوستيك ،دوام طبيعي و … اشاره نمود.

پست قبلی

چاه ارت و لزوم اجرای آن

پست بعدی

زود گیر کننده

در مورد بانک اطلاعات ساختمان سوالی دارید؟
کارشناسان ما آماده پاسخگویی به شما هستند…


بانک اطلاعات ساختمان آجر رو آجر، بازار هدف کسب و کار ساختمانی

بانک اطلاعات ساختمان آجر رو آجر از سال  1385 فعالیت خود را در زمینه شناسایی بازار ساخت و ساز آغاز نموده است. آجر رو آجر همواره در تلاش است پروژه های ساختمانی را از آغاز فرآیند ساخت و ساز شناسایی نموده و بازار هدف کسب و کار های ساختمانی را فراهم نماید.

مجوز ساماندهی
مجوز نماد اعتماد الکترونیک

دسترسی سریع

تماس با آجر رو آجر

فروش و پشتیانی همه روزه از ساعت 9 الی 17:30
پنج شنبه ها 9 الی 13:30