ساختمان های عجیب و غریب جهان را بشناسید

ساختمان های عجیب جهان
این مقاله در تاریخ ۱۴۰۲/۰۲/۱۶ بروزرسانی شده است.

ساختمان های عجیب جهان به این دلیل عجیب و غریب به حساب می آیند که سبک های معماری متفاوتی دارند. معماران معروف جهان با هدف زیباسازی شهر، ایجاد تنوع، کسب شهرت و جلب توجه به خلاقیتشان این ایده های جذاب و متفاوت را خلق می کنند. بیشتر ساختمان ها به طور معمول به شکل مربع یا مستطیل ساخته می شوند و شبیه به هم هستند. برای متفاوت بودن می توان ساختمان را برای مثال کروی شکل و یا شبیه به کشتی ساخت. همان کاری که معماران در مکان های مختلف جهان به مرحله اجرا در آورده اند و بناهایی با ظاهر و ساختاری متفاوت از بناهای معمول ساخته اند.
در این مقاله چند نمونه از ساختمان هایی با معماری های عجیب و غریب و فانتزی در دنیا معرفی خواهد شد.

ساختمان سبدی امریکا یکی از برجسته ترین ساختمان های عجیب دنیا

ساختمان عظیم سبدی شکل ( Basket Building ) در اوهایو امریکا واقع شده است که به نوبه ی خود شاهکاری در معماری به حساب می آید. از آنجایی این بنا دفتر مرکزی شرکت سبدسازی لانگبرگر ( The Longaberger ) می باشد متناسب با کاربری آن طراحی شده است. ظاهر آن دقیقا مشابه سبدهای چوب افرا دستباف است که این شرکت تولید می کند و ۱۶۰ برابر آن ها می باشد. حتی در بالای ساختمان دو دستگیره هم تعبیه شده که دقیقا شبیه محصولاتش باشد. این شرکت به طور کلی تولید کننده ی صنایع دستی چوبی می باشد.

در اصل کاربری این ساختمان تجاری می باشد ولی بخاطر ظاهر متفاوت آن تبدیل به مکانی برای گردشگران شده است. این ساختمان که یکی از ساختمان های عجیب دنیا به حساب می آید، یک بنای هفت طبقه با مساحت ۱۸۰۰۰۰ فوت مربع می باشد. داخل آن کفپوش های مرمر، یک راه پله بزرگ و پیانو پخش کننده آهنگ در دهلیز ساختمان چیده شده است. سقف ساختمان شیشه ای ساخته شده و نورگیری خوبی دارد. طراحی و اجرای این سبد طی دو سال و با هزینه ی سی میلیون دلار انجام شده است.
این بنا نمونه ای زیبا از معماری تقلیدی می باشد که شکل ساختمان دقیقا شبیه به محصول تولیدی ساخته می شود و در واقع شکلی از تبلیغ برای کسب و کار است.

ساختمان های عجیب جهان

ساختمان اداری تخم مرغی

ساختمان Cybertecture Egg Office Building در کشور هند ساخته شده و شبیه به تخم پرندگان می باشد. یک شرکت هنگ کنگی که سازنده ی این ساختمان بوده، برای ساخت آن جدیدترین فناوری های روز دنیا را به کار برده است. در ساختار این بنای عظیم مهندسی تکاملی و سیستم های کنترلی فوق العاده قرار گرفته و به دلیل نورپردازی چشمگیر آن و مصالح با دوام جزو نقاط گردشگری شهر بمبئی می باشد.

ساختمان های عجیب جهان

خانه کج و کوله لهستان از ساختمان های عجیب جهان

از سری ساختمان های عجیب دنیا خانه کج و کوله ( The Crooked House ) با معماری منحنی و ناموزون در سوپوت لهستان می باشد. ظاهر این ساختمان از داستان های افسانه ای و نقاشی های تصویرگر لهستانی الهام گرفته است و آن را Szotynscy و Zalesky در سال ۲۰۰۴ ساخته اند. در اصل با هدف نماد دنیای مدرن ساخته شده است که فرهنگ، هنر و فناوری نو را ترکیب کند. این بنا تبدیل به مکان عکاسی برای توریست های داخلی و خارجی و عاشقان فرهنگ و سرگرمی شده است و به شکلی است که در حال فرو ریختن دیده می شود. رنگ بندی آبی و سبز این ملک و درب های شیشه ای آن در شب زیبایی خاصی را به نمایش می گذارد. کاربری این ساختمان هم دفتر شرکت ها و هم محل برگزاری نمایشگاه ها، کنسرت ها، جشنواره ها و کنفرانس های مطبوعاتی و غیره می باشد.

ساختمان های عجیب جهان

خانه معلق دیوانه

خانه معلق نگا ( Hang Nga Crazy House ) معروف به خانه دیوانه یا خانه پری، با معماری برگرفته از طبیعت در ویتنام ساخته شده است و جزو ساختمان های مشهور دنیاست. این خانه ترسناک با عنکبوت، حیوانات وحشی و غار تزئین شده است. اتاق های این مهمانخانه مجسمه کاری شده است، پنجره های آن شبیه به تار عنکبوت است و میله های دستی وجود دارد که مشابه درختان تاک جنگلی است. گذرگاه های بین طبقات با آبشار و تار عنکبوت ساخته شده است. این بنا شامل ۱۰ اتاق می شود که هر کدام یک تم خاص خود را دارند مثل یک حیوان از جمله ببر، کانگورو و غیره. کاربری آن برای اقامت و بازدید مردم ایجاد شده است. ساخت این مکان هزینه ی زیادی را شامل شده است.

ساختمان های عجیب جهان

اتومیوم بلژیک یکی از ساختمان های عجیب جهان

ساختمان اتومیوم بلژیک ( Atomium ) یکی از جالبترین ساختمان های عجیب دنیا به حساب می آید که شبیه به چند گوی به هم متصل ساخته شده است. این ساختمان ۱۰۲ متری را یکی از بهترین معماران دنیا یعنی Andre Waterkeyn ساخته است. ساختار این بنا از جنس فولاد است و با ستون های به شکل کلاستری به هم متصل شده است. قطر هر گوی ۲۸ متر می باشد و ساختمان بالایی آن شامل رستوران و سکوی دید کل شهر می شود.

ساختمان های عجیب جهان

خانه وارونه تنسی

خانه ای با دنیای وارونه ( Wonderworks Amusement ) واقع در تنسی امریکا یکی از ساختمان های عجیب دنیا است. این بنا تفریحی برای ذهن به حساب می آید. شخصی به نام مایکل اوسری معمار این طرح بوده است. ظاهر آن این گونه به نظر می رسد که ساختمان از جا کنده شده و در مکانی دیگر بر روی یک ساختمان دیگری به شکل واروونه سقوط کرده است. کاربری آن، نمایشگاه تصاویر سه بعدی بدن انسان روی یک دیوار بزرگ، تجربه یک زلزله ۳/۵ ریشتری، تجربه نوازندگی با یک پیانو عظیم با پریدن روی کلیدهای آن، تجربه ی گرانش صفر زمین و… می باشد.

ساختمان های عجیب جهان

موزه ملی زاید از ساختمان های عجیب جهان

موزه ملی زاید ( Wing Shape Zayed National Museum ) که در امارات متحده عربی و جزیره سعدیات واقع شده یکی از ساختمان های عجیب دنیا است که کاربری آن موزه می باشد. این ساختمان موزه ای است که در جهت به نمایش گذاشتن فرهنگ، تاریخ و تحولات اجتماعی-اقتصادی این کشور برپا شده است. ظاهر آن به شکل ۵ قسمت که شبیه به بال است می باشد. در هر بال گالری های مختلفی وجود دارد که مکانی برای پخش فیلم ها و نمایش ها نیز می باشد. لابی آن به شکل سنتی برای برگزاری شعر، موسیقی و رقص طراحی شده است.

ساختمانهای عجیب وغریب جهان

برج نوآوری باشگاه جاکی

یکی دیگر از ساختمان های عجیب جهان یعنی برج نوآوری باشگاه جاکی (Jockey Club Innovation Tower ) در دانشکده اصلی دانشگاه پلی تکنیک هنگ کنگ قرار دارد. ارتفاع آن ۷۸ متر و ۱۵ طبقه است. این بنا شامل تالار برای سخنرانی، کلاس درس، استودیوهای طراحی، نمایشگاه، آزمایشگاه و کارگاه می باشد.

ساختمان های عجیب جهان
پست قبلی

فناوری های جدید ساخت و ساز با VR و هوش مصنوعی

پست بعدی

تزئین حیاط با ایده های ساده

در مورد بانک اطلاعات ساختمان سوالی دارید؟
کارشناسان ما آماده پاسخگویی به شما هستند…


بانک اطلاعات ساختمان آجر رو آجر، بازار هدف کسب و کار ساختمانی

بانک اطلاعات ساختمان آجر رو آجر از سال  1385 فعالیت خود را در زمینه شناسایی بازار ساخت و ساز آغاز نموده است. آجر رو آجر همواره در تلاش است پروژه های ساختمانی را از آغاز فرآیند ساخت و ساز شناسایی نموده و بازار هدف کسب و کار های ساختمانی را فراهم نماید.

مجوز ساماندهی
مجوز نماد اعتماد الکترونیک