در کدام مناطق تهران معاملات ملکی رشد کرده ؟

صفحه اصلیخبردر کدام مناطق تهران معاملات ملکی رشد کرده ؟
akharin ajor
تحریریه آجر رو آجر
معاملات مسکن

بیشترین و کمترین رشد معاملات مسکن در مناطق مختلف تهران اعلام شد

به گزارش اخبار ساختمان ،باتوجه به اینکه قیمت مسکن افزایش قابل توجهی داشته است اما این موضوع باعث رکورد مسکن نشده و حجم معاملات نیز افزایش قابل توجهی داشته است.
سه منطقه تهران بیش از ۵۰ درصد افزایش معامله داشته اند .قیمت مسکن روبه افزایش است اما تعداد معاملات ثبت شده در بازار مسکن هم افزایش داشته است.
در عین حال منطقه ۵ با وجود آنکه ۱۸ درصد افزایش رشد معامله داشته است هم چنان پرمعامله ترین منطقه تهران بوده است.  مناطق کناری این منطقه که قیمت مناسب تری نیز دارند هم رشد خوبی را تجربه کردند که از جمله منطقه ۲۲ و ۲۱ هستند.

مناطق محبوب خریداران مسکن

سه منطقه تهران بیش از ۵۰ درصد رشد معاملات مسکن را درخرداد ماه تجربه کرده اند ۶ با رشد ۶۷.۴۴ درصد بیشترین افزایش معاملات را در خردادماه داشته است.

منطقه ۱۲ در واقع دیر از رکود خارج شده و اکنون با رشد ۶۵.۸۸ درصد درجایگاه دوم قرار دارد و منطقه ۲۲ نیز با ۵۷.۸۹ درصد افزایش سومین منطقه ای است که با رشد معاملات رو به رو بوده است.

در منطقه شش ۵۷۶ معامله درآخرین ماه فصل بهار به ثبت رسیده، منطقه ۱۲ نیز ۴۲۳ معامله و در منطقه ۲۲ هم ۲۴۰ معامله مسکن انجام شده است. در منطقه یک که گرانترین منطقه تهران است رشد معاملات قابل توجه بوده، درخرداد ماه در این منطقه ۶۲۰ معامله انجام شده و رشد ماهانه تعداد معاملات ۴۴.۸۶ درصد بوده است.

منطقه ۱۹ تنها منطقه ایست در تهران که ریزش خریدار داشته است که با ثبت ۶۴ معامله نسبت به ماه گذشته
(اردیبهشت ماه) ۱۲. ۳۳ درصد کاهش معامله مسکن داشته است.

بررسی توزیع تعداد واحد‌های مسکونی معامله شده در تهران به تفکیک عمر بنا در خردادماه امسال حاکی از آن است که از مجموع ۱۳ هزار و ۸۷۴ واحد مسکونی معامله شده، واحد‌های تا پنج سال ساخت با سهم ۳۰.۱ درصد بیشترین سهم را به خود اختصاص داده اند. با این وجود سهم مذکور در مقایسه با خرداد ماه سال قبل حدود ۵.۷ درصد کاهش یافته و در مقابل به سهم واحد‌های با عمر بالا در گروه های ۱۱ تا ۱۵ و بیش از ۲۰ سال ساخت اضافه شده است.

منطقه ۵ تهران در میان مناطق رتبه اول معاملات مسکن را دارد قیمت متوسط یک متر واحد مسکونی در این منطقه ۴۸ میلیون و ۸۱۵ هزار تومان بوده و در خرداد ماه ۱۹۹۶ معامله مسکن در آن انجام شده است.

رشد معاملات در این منطقه ۱۸.۶۷ درصد بوده که از میانگین رشد ماهانه معاملات مسکن در خرداد که ۳۲.۲۶ درصد بوده کمتر است

رتبه بعدی متعلق به منطقه ۲ تهران در خردادماه امسال هزار و ۳۳۸ معامله خرید و فروش مسکن در این منطقه انجام شده و متوسط قیمت یک متر واحد مسکونی در منطقه دو تهران ۵۹ میلیون و ۷۷ هزار تومان بوده است.

اما رتبه سوم متعلق به منطقه ۱۰ است و منطقه ۴ نیز در جایگاه بعدی قرار دارد، قیمت یک متر واحد مسکونی در این منطقه تهران طی خرداد ماه ۴۲ میلیون و ۸۲۰ هزار تومان بوده و هزار و ۱۲۶ فقره معامله در آن انجام شده است.

در مورد بانک اطلاعات ساختمان سوالی دارید؟
کارشناسان ما آماده پاسخگویی به شما هستند…


بانک اطلاعات ساختمان آجر رو آجر، بازار هدف کسب و کار ساختمانی

بانک اطلاعات ساختمان آجر رو آجر از سال  1385 فعالیت خود را در زمینه شناسایی بازار ساخت و ساز آغاز نموده است. آجر رو آجر همواره در تلاش است پروژه های ساختمانی را از آغاز فرآیند ساخت و ساز شناسایی نموده و بازار هدف کسب و کار های ساختمانی را فراهم نماید.

مجوز ساماندهی
مجوز نماد اعتماد الکترونیک