بین عرضه و تقاضای مسکن در تهران شکاف زیادی بزرگ وجود دارد.

صفحه اصلیخبربین عرضه و تقاضای مسکن در تهران شکاف زیادی بزرگ وجود دارد.
akharin ajor
تحریریه آجر رو آجر
تقاضای مسکن

مدیرعامل سازمان نوسازی پایتخت در خصوص شروع عملیات اجرایی ۱۰ هزار و ۵۶۹ واحد مسکونی در دهه مبارک فجر و همزمان با بیست و پنجمین رویدار امید و افتخار در مناطق ۱۸، ۱۹، ۲۰ و ۲۲ توضیح داد. کلنگ احداث این واحد ها با حضور شهردار تهران روز ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ بر زمین زده خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری تهران، مهدی هدایت گفت که نیاز مسکن سالانه ۱۵۰ هزار واحد مسکونی در مقابل متوسط تولید سالانه ۶۵ هزار واحد در تهران می باشد. او ادامه داد: این امر حاکی از شکاف ۱۴۰ درصدی میان عرضه و تقاضای مسکن در پایتخت است.

مهدی هدایت شرح داد: ۶۶ سال زمان انتظار برای خانه دار شدن موجب شده نیمی از خانواده های تهرانی اجاره نشین باشند. احداث مسکن استطاعت پذیر از اهداف شهرداری تهران است تا بتواند سهم ۶۵ درصدی مسکن از هزینه خانوار را به حداقل برساند. در این شرایط، تأمین مسکن در داخل شهر تهران برای اغلب شهروندان دشوار شده و مهاجرت دهک های متوسط و پایین جامعه به مناطق جنوبی تهران و در نهایت خارج از شهر و استقرار ناگزیر در حاشیه و سکونتگاه های غیررسمی روز به روز در حال افزایش است.

تولید مسکن

وی افزود: از همین رو در حوزه تأمین مسکن با استفاده از همه ظرفیت های دستگاه ها و نهادهای مختلف، تشکیل قرارگاه جهادی تأمین مسکن در شهرداری تهران، برای رونق بخشی به تولید مسکن در دستور کار قرار گرفت تا با رفع موانع و تسهیل امور، امکان خانه دار شدن شهروندان را فراهم سازد.

بر اساس گفته ی مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران، در محدوده شمس آباد منطقه ۱۸ به ظرفیت ۵۴۰ واحد، منطقه ۱۹ محدوده نعمت آباد -موقوفه مروی(مسکن پرسنل آتش نشانی)- به ظرفیت ۱۱۴۰ واحد، منطقه ۲۰ محدوده دولت آباد -شرکت توسعه مکانیزاسیون و صنایع کشاورزی کوثر- به ظرفیت ۴۵۶ واحد و منطقه ۲۲ محدوده هوانیروز به ظرفیت ۲۴۰ واحد و نیز پروژه‌های مردمی در سطح مناطق به ظرفیت ۶۷۴۹ واحد احداث خواهد شد. آیین کلنگ زنی منطقه ۱۹ با حضور شهردار تهران اجرا خواهد شد و عملیات آغاز بقیه پروژه ها به صورت همزمان و از طریق ویدیو کنفرانس انجام می شود.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با بیان اینکه تأمین مسکن آتش نشانان از دغدغه های این دوره مدیریت شهری است، تاکید کرد: هزار و ۱۴۰ واحد مسکونی در این پروژه برای کارکنان سازمان آتش نشانی در نظر گرفته شده است.

برای اطلاع از قیمت لوله و اتصالات کلیک کنید.

در مورد بانک اطلاعات ساختمان سوالی دارید؟
کارشناسان ما آماده پاسخگویی به شما هستند…


بانک اطلاعات ساختمان آجر رو آجر، بازار هدف کسب و کار ساختمانی

بانک اطلاعات ساختمان آجر رو آجر از سال  1385 فعالیت خود را در زمینه شناسایی بازار ساخت و ساز آغاز نموده است. آجر رو آجر همواره در تلاش است پروژه های ساختمانی را از آغاز فرآیند ساخت و ساز شناسایی نموده و بازار هدف کسب و کار های ساختمانی را فراهم نماید.

مجوز ساماندهی
مجوز نماد اعتماد الکترونیک