درب ضد سرقت

این مقاله در تاریخ ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ بروزرسانی شده است.
محتوای این مطلب

درب ضد سرقت

درب ضد سرقت به دلیل ساختاری و ظاهری نسبت به درب های معمولی مستحکم تر میباشد. درب ضد سرقت از نظر ساختار کلی، قفل، لولا و جنس با درب های معمولی متفاوت است. این نوع درب ها با ساختاری مستحکم و استفاده از قفل های پیشرفته، در برابر ضربه، برش، دیلم و سایر روش های نفوذ سارقان مقاوم هستند. قفل های این نوع درب ها بسیار تقویت شده اند و در صورت قفل شدن غیر قابل باز کردن هستند. علاوه بر اینکه امنیت خانه را در برابر سارقین تامین می کنند، همچنین ویژگی های دیگری از قبیل ضد اشتعال بودن و همینطور عایقی برای گرما و سرما، رطوبت و صدا نیز می باشند. درب ضد سرقت معمولا از لایه های مختلف تشکیل شده است. لایه ی درونی آن از جنس فولاد است که با یک لایه از جنس های مختلف مانند MDF ، HDF، فلز، شیشه وغیره روکش شده است. فضای خالی داخل درب ها معمولا با پشم سنگ پر می شود که این امر باعث می شود عایق صوتی و عایق حرارتی نیز باشد.

استفاده از این نوع درب ها برا درب های ورودی   به دلیل سخت بودن و پر سر و صدا بودن مراحل تخریب آن، برای سارقین دردسر ساز خواهند بود.

مزایای استفاده از درب ضد سرقت

  1. طول عمر و دوام طولانی تر نسبت به درب های معمولی دارند.
  2. ضد تخریب و برش
  3. این نوع درب ها عایق رطوبتی و عایق حرارت و بروردتی می باشند.
  4. عایق صوتی و نفوذ هرگونه غبار و آلودگی های هوای بیرون به فضای داخلی جلوگیری می کند.
  5. کاهش اتلاف انرژی
  6. درب ها دارای لولای امنیتی می باشند که باعث امنیت بالای این نوع درب میگردد.
  7. قفل این نوع درب ها  یکی از اجزای مهم این درب هاست استحکام بسیار بالایی داند و غیر قابل باز شدن هستند.
  8. نصب آسان و سریع.
  9. ضد آب بودن.
  10. روکش های متنوع در طرح و جنس های مختلف.
  11. تنوع بسیار زیاد قیمت با توجه به مواد استفاده شده در آن.
  12. تنوع در ظاهر و زیبایی آن و همچنین رنگ بندی متنوع آماده.
  13. متنوع در سایز وابعاد و ضخامت درب.

معایب درب ضد سرقت

این نوع درب ها در مواقع بحران و آتش سوزی به راحتی باز نمی شوند. به کار رفتن آهن زیاد در این نوع درب ها ممکن است در شرایط آتش سوزی و حرارت زیاد، باعث مشکل در عملکرد قفل ها شود.در این حالت افراد مانده در حریق نمیتوانند درب را باز کنند.آتش نشانان نمی توانند حریق را مهار کنند و ممکن است جان ساکنین محبوس در آتش به خطر بیافتد. پس هنگام خرید درب ورودی حتما به تمام جوانب توجه فرمایید.

اجزای تشکیل دهنده درب ضد سرقت

درب های ضد سرقت از اجزای مختلفی تشکیل شده اند که هر کدام نقش مهمی در عملکرد و امنیت آن ایفا می کنند. اجزای اصلی درب ضد سرقت عبارتند از:

ساختار یا اسکلت

اسکلت درب ضد سرقت از جنس ورق فولادی با ضخامت های مختلف (معمولاً بین ۱.۵ تا ۲ میلی متر) ساخته می شود و استحکام و شاسی اصلی درب را تشکیل می دهد.

رویه

رویه درب ضد سرقت می تواند از جنس های مختلفی مانند فلز، چوب، چرم، فایبرگلاس و … باشد. رویه علاوه بر زیبایی ظاهری، به محافظت از اسکلت درب در برابر عوامل محیطی نیز کمک می کند.

قفل

قفل یکی از مهم ترین اجزای درب ضد سرقت است و نقش اساسی در امنیت آن ایفا می کند. قفل های ضد سرقت در انواع مختلفی از جمله یراق تک قفل، دو قفل، برقی و اثر انگشتی موجود هستند.

یراق آلات

یراق آلات درب ضد سرقت شامل دستگیره، چشمی، لولا و … می شوند. یراق آلات با کیفیت علاوه بر زیبایی ظاهری، به عملکرد صحیح درب نیز کمک می کنند و طول عمر آن را افزایش می دهند.

عایق بندی

درب های ضد سرقت باید از عایق بندی مناسبی برخوردار باشند تا بتوانند از ورود صدا، گرما و سرما به داخل منزل جلوگیری کنند. عایق بندی معمولاً در داخل فضای خالی بین اسکلت و رویه درب انجام می شود.

روکش

روکش درب ضد سرقت می تواند از جنس های مختلفی مانند رنگ، لمینت، هایگلاس و روکش چوب طبیعی باشد. روکش علاوه بر زیبایی ظاهری، به محافظت از رویه درب در برابر خط و خش و سایر آسیب ها نیز کمک می کند.

چشمی

چشمی درب ضد سرقت به شما امکان می دهد تا بدون نیاز به باز کردن درب، افراد بیرون را ببینید. چشمی ها در انواع مختلفی از جمله چشمی های معمولی، دیجیتال و سوزنی موجود هستند.

دستگیره

دستگیره درب ضد سرقت باید از جنس محکم و بادوام باشد و به راحتی در دست جای بگیرد. دستگیره ها در طرح ها و مدل های مختلفی موجود هستند.

لولا

لولا وظیفه اتصال درب به چارچوب را بر عهده دارد. لولاهای درب ضد سرقت باید از جنس محکم و با کیفیت باشند و بتوانند وزن درب را به خوبی تحمل کنند.

چارچوب

چارچوب درب ضد سرقت از جنس فولاد یا چوب ساخته می شود و درب به آن متصل می شود. چارچوب باید به طور صحیح در دیوار نصب شود تا امنیت درب را تضمین کند.

پست قبلی

پنجره دوجداره UPVC

پست بعدی

بازاریابی صنعت ساختمان

در مورد بانک اطلاعات ساختمان سوالی دارید؟
کارشناسان ما آماده پاسخگویی به شما هستند…


بانک اطلاعات ساختمان آجر رو آجر، بازار هدف کسب و کار ساختمانی

بانک اطلاعات ساختمان آجر رو آجر از سال  1385 فعالیت خود را در زمینه شناسایی بازار ساخت و ساز آغاز نموده است. آجر رو آجر همواره در تلاش است پروژه های ساختمانی را از آغاز فرآیند ساخت و ساز شناسایی نموده و بازار هدف کسب و کار های ساختمانی را فراهم نماید.

مجوز ساماندهی
مجوز نماد اعتماد الکترونیک